Szakember válaszol

Szakember válaszol
: *
: *
: * [ Új képkód ]
CAPTCHA Image
Üzenet, észrevétel, panasz: *

Mennyi levegőt kell fújni a gumiba?

A megfelelő abroncsnyomás biztosítása az egyik legfontosabb része a gumiabroncs karbantartási tevékenységnek. A gumiabroncs oldalán látható abroncsnyomás a MAXIMÁLIS üzemi nyomást mutatja. Az Ön járműve esetében nem szükségszerűen ez a megfelelő abroncsnyomás amennyiben személyautó abroncsról van szó. Minden esetben a jármű gyártója által javasolt abroncsnyomást kell alkalmazni. Ezt az értéket a felhasználói kézikönyvben-, a vezető oldali ajtó szélére felragasztva-, egy ajtó matricán- vagy a kesztyűtartó ajtajának belsején találhatjuk meg. Ha teherabroncsról bezsélünk abban az esetben is megtalálható a gumi oldalán hogy mennyi kPA kell az abroncsot fújni. Az abroncsnyomást minden esetben a gumiabroncsok HIDEG állapotában kell ellenőrizni: azaz, amikor a jármű egy jó ideje áll, minimum egy órája, vagy jóval az utolsó közlekedést követően. Jó minőségű abroncsnyomás mérőműszert kell alkalmazni. Megjegyzés: A radiál gumiabroncsok esetében természetes az, hogy megfelelő abroncsnyomás mellett kismértékű kidudorodás (domborulat) látható az oldalrészen. Az abroncsnyomás ellenőrzését vagy beállítását néhány hetente-, minden hosszabb út előtt- vagy nehéz teherrel történő közlekedés esetén el kell végezni. Nem szabad elfeledkezni a tartalék gumiabroncs ellenőrzéséről sem.

Lassan jön a hideg és ősz van, mikor érdemes váltanom téli gumira?

A téli gumiabroncsokra van egy általános szabály, amit már-már mindenki ismer: 7 Celsius fok környezeti hőmérséklet alatt, ideje a nyári gumikat lecserélni és a téligumikra átváltani. A nyári gumik anyaga ugyanis 7 fok alatt megkeményedik és veszélyt jelentenek a közúton való közlekedésre. Veszítenek a tapadásukból és az egyébként is fagyos, sokszor csúszós úton balesetveszélyessé válik a nyárik gumik használata a téli szezon ideje alatt.

Bár hazánkban a téligumi használatát több autós klub és szervezet is erősen ajánlottá teszi, arra egyelőre semmilyen törvény nem kötelezi a személygépjármű vezetőket. Volt már erre vonatkozó parlamenti kezdeményezés de a törvényig nem jutott el a javaslat.

A 7 fokos szabály sem csak a hőmérsékletről szól, de a tartósan alacsony hőmérséklettel együtt általában megérkeznek a talaj-menti fagyok is. Emellett a ködös időjárás, nyirkos levegő, lecsapódott pára az útburkolatokat akkor is csúszóssá változtatja, ha éppen csapadék nem is esik. Az akár csak vékony rétegben képződő, alig észrevehető talajon elfekvő jégpáncélon vagy a téli, havas utakon egy téli gumi sokkal nagyobb tapadást képes biztosítani a gumi összetételének és bordázatának speciális kialakítása végett.

Az ideális megoldást téli hónapokra, mindenképpen a téli gumik jelentenek. A speciálisan, a téli hónapokra szánt gumiabroncsok sokkal biztonságosabb közlekedést nyújtanak, elkerülendő a csúszásos baleseteket amelyek akár emberéletet is követelhetnek nagy sebesség mellett, a zord útviszonyok miatt.


Kiemelt ajánlataink

©2014 Hoffmann Gumi. - Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelmi nyilatkozat

Weboldalunk megfelel a 2018-as adatvédelmi törvény rendelkezéseinek.

Készítette: DevelMedia.