Szakember válaszol

Szakember válaszol
: *
: *
: * [ Új képkód ]
CAPTCHA Image
Üzenet, észrevétel, panasz: *

Mennyi levegőt kell fújni a gumiba?

A megfelelő abroncsnyomás biztosítása az egyik legfontosabb része a gumiabroncs karbantartási tevékenységnek. A gumiabroncs oldalán látható abroncsnyomás a MAXIMÁLIS üzemi nyomást mutatja. Az Ön járműve esetében nem szükségszerűen ez a megfelelő abroncsnyomás amennyiben személyautó abroncsról van szó. Minden esetben a jármű gyártója által javasolt abroncsnyomást kell alkalmazni. Ezt az értéket a felhasználói kézikönyvben-, a vezető oldali ajtó szélére felragasztva-, egy ajtó matricán- vagy a kesztyűtartó ajtajának belsején találhatjuk meg. Ha teherabroncsról bezsélünk abban az esetben is megtalálható a gumi oldalán hogy mennyi kPA kell az abroncsot fújni. Az abroncsnyomást minden esetben a gumiabroncsok HIDEG állapotában kell ellenőrizni: azaz, amikor a jármű egy jó ideje áll, minimum egy órája, vagy jóval az utolsó közlekedést követően. Jó minőségű abroncsnyomás mérőműszert kell alkalmazni. Megjegyzés: A radiál gumiabroncsok esetében természetes az, hogy megfelelő abroncsnyomás mellett kismértékű kidudorodás (domborulat) látható az oldalrészen. Az abroncsnyomás ellenőrzését vagy beállítását néhány hetente-, minden hosszabb út előtt- vagy nehéz teherrel történő közlekedés esetén el kell végezni. Nem szabad elfeledkezni a tartalék gumiabroncs ellenőrzéséről sem.


Kiemelt ajánlataink

©2014 Hoffmann Gumi. - Általános Szerződési Feltételek és Adatvédelmi nyilatkozat
Készítette: GDS Kft.